Klacht- en retourvoorwaarden
Retourneren
Bij HoutjeWarm geldt het wettelijke herroepingsrecht bij koop op afstand. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.
Wat u van ons mag verwachten:
-
U ontvangt het volledige orderbedrag inclusief de initiële verzendkosten retour.
-
De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na uw retourmelding, mits het product in goede orde retour ontvangen is.
Wat wij van u vragen:
-
De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening. Deze bedragen:
-
€ 10 per pakket
-
€ 100 per pallet (bij gebruik van onze vervoerder)
-
U bent vrij om een eigen vervoerder te kiezen. Indien u gebruikmaakt van onze retourservice voor pallets, worden de kosten van € 100 inclusief btw ingehouden op het terug te betalen bedrag.
Belangrijk:
-
Het herroepingsrecht geldt pas na ontvangst van de bestelling. Weigert u een levering aan de deur zonder voorafgaande melding, dan wordt dit beschouwd als een retourzending via onze vervoerder. In dat geval worden de retourkosten van € 100 automatisch ingehouden op het terug te betalen bedrag.
-
Het product dient – indien redelijkerwijs mogelijk – compleet, schoon en in de originele verpakking retour gestuurd te worden. Eventuele waardevermindering als gevolg van gebruik of beschadiging kan op het terug te betalen bedrag worden ingehouden.
Herroepen of retourneren?
Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht of een retour aan te melden, kunt u contact opnemen via info@houtjewarm.nl.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@houtjewarm.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.